Klantendienst

Hoe te bestellen

Winkelen op Caliroots.nl is makkelijk!

Wij verzenden naar alle landen in de wereld. Je kunt uit alle artikelen van onze 3 winkels kiezen (Cali Streetwear / SFD Sneaker Store / C Premium Store) en ze in dezelfde winkelwagen plaatsen. Je hoeft niet eens lid te worden!

Als je iets koopt op Caliroots.nl valt jouw contract onder de Zweedse wetgeving - Klantenbescherming in Zweden
 

Hoe ga je te werk?

Klik gewoon op het artikel dat je wilt, kies je maat en voeg het toe aan de winkelwagen. Als je klaar bent klik je op de shopping bag, rechtsboven in de pagina. Bij het uitchecken vul je je adres- en contactgegevens in. Kies jouw favoriete verzendmethode. Kies jouw betalingsmethode. Klik op "Nu bestellen".

En klaar is Kees!

Alle informatie over de bestelling en over je inloggegevens op Caliroots zal automatisch per e-mail naar je toe worden gestuurd. Ga naar "Mijn Profiel" om je bestelgeschiedenis, het volgnummer etc. te zien.

Welkom op Caliroots.nl!

OPMERKING: Het is heel belangrijk dat je ons een telefoonnummer doorgeeft waarop je overdag te bereiken bent, het liefst een mobiel nummer.
Voorwaarden

Verzendmethoden

Alle bestellingen, behalve voor Zweden en Noorwegen, worden met UPS verstuurd!
 

UPS

Alle klanten krijgen een volgnummer, zodat ze hun pakket over het hele traject kunnen volgen. Alle verzendingen worden voor jouw veiligheid volledig verzekerd. UPS levert niet tijdens het weekend en feestdagen. Weet dat het niet mogelijk is om een ander afleveradres dan het factuuradres op te geven, behalve als je een UPS account hebt "Mijn keuze".
 
UPS Economy

Kosten en Levering
De levertijd is 2-4 werkdagen naar de meeste steden in Nederland, voorop gesteld dat de bestelling op maandag tot en met vrijdag voor 16.00 uur is geplaatst. UPS levert jouw pakketje aan de deur tussen 08.00 en 19.00 uur en wordt alleen afgegeven als er iemand is om voor ontvangst te tekenen.

UPS zal X proberen het pakketje aan huis af te leveren. Als er niemand thuis is wordt het in het lokale UPS kantoor nog 10 dagen bewaard. Er wordt op de 3e en de 7e dag een herinnering verstuurd, voordat het pakket naar het magazijn wordt geretourneerd. Alle UPS kantoren zijn 7 dagen per week geopend.

Bestellingen die niet zijn opgehaald of zijn geweigerd
Als je een bestelling hebt geplaatst en deze niet binnen 5 of 10 dagen ophaalt (hangt af van het land van bestemming), nadat het pakket bij het UPS kantoor of bij het Kiala afhaalpunt is aangekomen, of als je het pakket weigert vanwege bijvoorbeeld bijkomende douanekosten, wordt de bestelling niet volledig terugbetaald. De verzendkosten zullen dan in rekening worden gebracht en ook de administratiekosten, deze zijn 10% van de waarde van de bestelling of ten minste 30 EURO.

Retours
Bekijk de "Retour sectie".

UPS Express

Kosten en Levering
De verzendkosten per bestelling zijn 25 EUR en de levertijd is 1 werkdag naar de meeste steden in Denemarken, onder voorbehoud dat de bestelling op maandag tot en met vrijdag voor 16.00 uur is geplaatst. UPS levert jouw pakketje aan de deur tussen 08.00 en 19.00 uur en wordt alleen afgegeven als er iemand is om voor ontvangst te tekenen.

UPS zal één keer proberen het pakketje aan huis af te leveren, als er niemand thuis is wordt het in het lokale UPS kantoor nog 10 dagen bewaard. Er wordt op de 3e en de 7e dag een herinnering verstuurd, voordat het pakket naar het magazijn wordt geretourneerd. Alle UPS kantoren zijn 7 dagen per week geopend.

Retours
Bekijk de "Retour sectie".

 

Betalingsmethoden

Wij accepteren iDEAL, VISA, Master Card, Euro Card en PayPal.

Je kunt makkelijk en veilig met je creditcard betalen op Caliroots.nl.
Wij gebruiken DIBS, één van de meest toonaangevende betalingssystemen in Europa. DIBS behandelt jouw creditcardgegevens op een directe en veilige manier. Er worden geen creditcardgegevens geregistreerd op Caliroots.nl. Er zijn geen extra kosten als je deze optie kiest. Neem contact op met de uitgever van je creditcard als je hier meer vragen over hebt.
 

iDEAL

Betaal meteen via je eigen bank.
Met deze betaalmethode word je naar je bank geleid en je betaling wordt meteen van je bankrekening afgeschreven. iDEAL is net zo veilig als online bankieren en gebaseerd op dezelfde beveiligingstechnieken.
De deelnemende banken: ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank, Van Lanschot.

  
 

Paypal

Kies voor de optie PayPal en je wordt naar de PayPal-pagina doorverwezen om je betaling af te ronden. Snel, makkelijk en veilig. Neem contact op met PayPal: www.paypal.com als je meer vragen hebt.
  

Annuleringen en wijzigingen

Note: During SALE, weekends and bank holidays, once your order has been placed we cannot stop the process of items being sent. Please use the return form if you don't want your items.

Neem zo snel mogelijk contact met ons op als je de bestelling wilt annuleren of iets wilt veranderen, zodat we de bestelling niet inpakken en versturen.
Zet altijd de woorden 'ANNULERING' of 'WIJZIGING IN DE BESTELLING' samen met het bestelnummer in het onderwerp van de e-mail, dan nemen we het zo snel mogelijk in behandeling.
Als een bestelling al verzonden is en dan pas wordt geannuleerd behouden we ons het recht voor 10 EURO behandelingskosten in rekening te brengen.
 

Bestelling met meerdere dezelfde artikelen

Wij behouden het recht een bestelling te annuleren die uit meerdere hoeveelheden van dezelfde artikelen bestaat, vooral als het gaat om een speciale collectie van artikelen en sneakers.
Stuur een e-mail naar onze klantenservice op [email protected] als je ergens over twijfelt.
 

Verkeerde prijzen

Wij behouden het recht een bestelling te annuleren of te wijzigen als er verkeerde prijzen in voorkomen.
 
 

Uitcheckcodes, campagnes en aanbiedingen

Wij kunnen geen uitcheckcode activeren nadat de bestelling is afgerond. De uitcheckcode moet in de betalingsfase worden geactiveerd, voordat de bestelling volledig is afgerond, om te kunnen gelden.
 

"3 voor 2" campagne

Voorwaarden voor bestellingen die tijdens de "3 voor 2" campagne worden geplaatst. Koop er 3 en betaal er 2, het goedkoopste artikel is gratis. Als je 3 artikelen uit deze actie koopt krijg je automatisch het goedkoopste artikel gratis. Als één van de bestelde artikelen niet voorradig is behouden wij het recht de hele bestelling te annuleren. Wij zullen je per e-mail berichten over het artikel dat niet meer op voorraad is. De hele bestelling wordt dan geannuleerd. De overblijvende artikelen van je bestelling worden automatisch in de online winkelwagen geplaatst, zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen.

Retours of ruilartikelen:
Volgens ons beleid heb je 30 dagen om artikelen terug te sturen, dit geldt ook voor artikelen in de uitverkoop. Tijdens de 3 voor 2 campagne kunnen we geen ruil- of retourartikelen behandelen. Als het gratis artikel wordt teruggestuurd, wordt dit artikel uiteraard niet vergoed, aangezien je nooit voor dit artikel betaald hebt. Als je een artikel terugstuurt waar je voor betaald hebt, maar wel het gratis artikel houdt, mag je niet meer meedoen aan de 3 voor 2 actie. Je zult dan moeten betalen voor het gratis artikel en wij betalen het verschil terug tussen het teruggestuurde artikel en het gratis artikel.
 

Voorwaarden voor "Mystery Box"

De algemene retourvoorwaarden gelden, maar alleen als de hele box wordt geretourneerd. GEEN ruil mogelijk voor individuele artikelen.
FAQ
Wanneer is de klantenservice geopend?

De klantenservice is geopend van maandag tot en met vrijdag. U kunt ons een e-mail sturen als u dat wilt en wij zullen deze zo snel mogelijk beantwoorden. Wij zijn ook telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00. Onze medewerkers staan klaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn verzoeken wij u om uw ordernummer bij de hand te hebben als u ons contacteert.

Kan ik mijn order annuleren als deze eenmaal is bevestigd?

Om ervoor te zorgen dat u uw goederen zo snel mogelijk zult ontvangen wordt uw order direct na ontvangst in behandeling genomen. Daarom is er geen mogelijkheid om uw bestelling te annuleren. Als u uw bestelling heeft gedaan tussen 17.00 en 07.00 kan u een email sturen naar [email protected] Zo kunnen wij, afhankelijk van de status van uw bestelling, eventueel de bestelling annuleren. Het is belangrijk dat u uw ordernummer en de naam van het goederenvervoer bedrijf meestuurt zodat wij zo snel mogelijk uw order kunnen traceren.

Kan ik mijn order wijzigen/aanvullen als deze al is bevestigd?

Omdat wij uw order direct na de bestelling inpakken, hebben wij helaas niet de mogelijkheid om uw order aan te vullen of te wijzigen.

Hoe werken jullie kortingscodes?

Onze kortingscodes hebben soms enige restricties, daarom is het belangrijk dat u goed de informatie leest als u een kortingscode ontvangt. Kortingscodes kunnen gebruikt worden bij het uitchecken, waar onder uw winkelwagentje een leeg veld staat met de omschrijving ”vul hier uw kortingscode in”. Vul de code in en druk op ”activeer code”. U ziet dan dat de prijs van het product/de producten wordt gewijzigd in uw winkelwagentje. Krijgt u geen korting ondanks dat u deze instructies goed heeft gevolgd en heeft u een geldige code dan is het van belang dat u uw bestelling niet bevestigd. Dit vanwege het feit dat wij niet de mogelijkheid hebben om de korting achteraf door te voeren. Wij verzoeken u contact op te nemen via email of de telefoon en wij helpen u graag verder.

Waar is mijn pakket?

Zodra uw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn ontvangt u een bevestiging via de email met een tracklink zodat u uw pakket kunt volgen. Deze tracking wordt voor het eerst geactiveerd zodra het vervoersbedrijf de verzending heeft geregistreerd, daarom kan het voorkomen dat de link nog niet werkt op het moment dat de bevestigingsemail met de link naar u wordt verzonden. Als u uw pakket traceert en ziet dat uw pakket al bij uw lokale postagentschap ligt hoeft u niet het afhaalbericht af te wachten maar kan u met hulp van uw kolinummer wat in de tracklink staat, en een geldig legitimatie bewijs uw pakket ophalen. Helaas is het achteraf niet mogelijk een afleveradres te wijzigen op een order.

Hoe weet ik welke maat ik nodig heb.

Naast de afbeeldingen van onze produkten ziet u een maatgids. Daar treft u meer gedetaileerde informatie aan betreffende de maten van het produkt waar u op dat moment naar kijkt. Het is van belang dat u goed deze maatgids bekijkt alvorens u uw order invoert omdat de maten kunnen verschillen tussen de diverse merken en modellen. Mocht het toch voorkomen dat u de verkeerde maat heeft besteldt, dan heeft u bij ons altijd 30-dagen de tijd om het produkt te retourneren en te ruilen voor een andere maat.

Mijn pakket was beschadigd toen ik deze in ontvangst nam, wat moet ik nu doen?

Wanneer u uw pakket in ontvangst neemt via een postagentschap/thuis leverantie is het van belang dat u de emballage kontroleert om te zien dat deze niet is beschadigd gedurende het transport. Mocht u een schade ontdeken op de verpakking wanneer u deze in ontvangst neemt dan dient u dit direkt te melden bij het agentschap. Wanneer u een eventuele schade vergeet te melden direkt bij ontvangst van uw pakket bij het agentschap en later de verpakking opent om te ontdekken dat de produkten zijn beschadigd is het voor ons en het vervoersbedrijf moeilijk dit probleem op te lossen.

Hoe stuur ik mijn bestelling terug.

Het retourformulier dient altijd ingevuld te worden en samen met de beschadigde of te ruilen produkten geretourneerd te worden. Plak het retouretiket op het pakket en laat deze vervolgens achter ter verzending bij het postagentschap. U als klant bent zelf verantwoordelijk voor het bekostigen van een eventuele retourzending. Bij een zending waarbij produkten worden geruild worden de nieuwe produkten uiteraard kostenvrij weer aan u verzonden.

Hoe reclameer ik een produkt?

Heeft een produkt ontvangen waarvan u verdenkt dat deze binnen de voorwaarden van een reclamatie valt dan is het van belang dat u onze klantenservice contacteert via de email of telefoon voordat u deze aan ons retourneert.

Ik heb geen retourformulier ontvangen, wat doe ik nu?

Als u een produkt wenst te retourneren maar u mist het retourformulier, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen via de email of de telefoon. Wij helpen u dan graag verder. Houdt uw ordernummer bij de hand zodat wij snel een nieuw formulier voor u kunnen aanmaken.




Heeft u nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice.
Retours

Retour en ruilartikelen

Kopen en uitproberen – Je kunt ieder artikel binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling op eigen kosten terugsturen. Je hoeft ons alleen op de hoogte te stellen over je retourzending binnen deze 30 dagen.

Artikelen ruilen – Je kunt ook het artikel binnen 30 dagen terugsturen en een ander artikel in de plaats uitkiezen. Dit artikel moet goedkoper of van dezelfde prijs zijn als het retourartikel. Volg simpelweg de instructies op het retourdocument dat in je pakket zit bijgevoegd. In beide gevallen dient het artikel in goede staat en ongebruikt te zijn. Stuur ons bijvoorbeeld geen petten in een envelop en plak geen labels op schoenendozen. Zowel het retourartikel als de verpakking dienen in goede staat en ongebruikt te zijn. Als het artikel gebruikt is, krijg je geen geld terug en als de verpakking beschadigd is, worden er extra kosten in rekening gebracht, 20% van de waarde van het artikel of 30 EURO.

Als de retourzending geschiedt volgens de instructies op het bijgeleverde retourdocument, zullen we het artikel ruilen en kosteloos naar je opsturen of je geld terugbetalen.

Denk eraan op de documenten van het pakket “Product retour” en "Verzonden met volgnummer [jouw nummer]" te schrijven. Voeg ook het type product en de waarde ervan toe.

Caliroots betaalt de verzendkosten niet terug.

Gebruik het Retourformulier (klik op de link) en stuur het pakket naar:

Caliroots, BOX 1251, 164 29 Kista, Sweden

OPMERKING: Wij sturen je een e-mail zodra we het retourpakket hebben geopend. Als je het artikel wilt ruilen, sturen we je het nieuwe artikel gratis zodra we het pakket hebben ontvangen. Eerder is niet mogelijk. Als je de hele bestelling of sommige artikelen hebt teruggestuurd krijg je na 1-5 werkdagen, na ontvangst van onze email , je geld terug. Pas op! Bij grote drukte kan het ruil- of terugbetalingsproces tot 14 dagen duren.

Stuur ALLE vragen over retourartikels naar: [email protected].
Zet je bestelnummer in het onderwerp.
Hoe te meten

 

Wij meten alle artikelen voordat ze op de site worden gezet. Als je niet zeker weet welke maat je moet bestellen, raden wij aan om de maten op de site te vergelijken met een artikel dat je al in huis hebt.

  • 1. Taille (x2) – Het is de maat van je taille die belangrijk is voor dit artikel.
  • 2. Lengte – Dit is de lengte de pijp, van het kruis tot aan de voet.
  • 3. Pijpwijdte onderaan (x2) – Dit is de grootte van de pijpopening bij de voet.
  • 4. Borst (x2) – Wij meten van oksel tot oksel en vermenigvuldigen dit maal 2.
  • 5. Lengte – Wij meten van de schouder tot aan de onderkant.
  • 6. Arm – Wij meten van de oksel tot het uiteinde van de mouw.
  • 7. Zonnebril -Breedte
  • 8. Zonnebril -Hoogte
  • 9. Zonnebril -Lengte

Pas op: Alle maten zijn in centimeters.
Neem gerust contact op met onze klantenservice als je nog meer vragen over maten hebt!

Contact

Kies een onderwerp voor uw zaak.

Wij kunnen niets wijzigen in uw order als u uw bestelling heeft geplaatst. Wenst u een andere maat, kleur of soortgelijke wijziging dan vragen wij u een nieuwe bestelling te plaatsen of om uw retourformulier te gebruiken. Met dit formulier heeft u recht op een retour- of ruil verzending. Het is daarom extra belangrijk dat u goed uw order naleest om er zeker van te zijn dat u tevreden bent met de bestelling alvorens u deze bevestigd.
Vanwege het risico op fraude kunt u alleen bestellen in het land waarin u zich op dat moment bevindt als u wenst te betalen met een creditcard of een factuur. Echter, als u gebruik wenst te maken van de betaalwijze PayPal is dit geen enkel probleem.
Wanneer u uw bestelling bevestigd voor 16.00 CET wordt deze dezelfde dag vanuit ons magazijn verzonden. Een bestelling op vrijdag na 16.00 CET wordt op de volgende maandag vanuit ons magazijn verzonden. Wij adviseren u de informatie inzake onze diverse leveringswijzen aandachtig door te lezen zodat u hier wellicht ook antwoord op uw vraag kunt vinden. Wij leveren wereldwijd en hierdoor hebben wij een aantal verschillende vrachtalternatieven en bedrijven ter beschikking. Klik op het alternatief voor uw land om te zien welke voor u gelden.
Bij hoge werkdruk kan de verwerking van producten die zijn geretourneerd of geruild tot 14 dagen op zich laten wachten vanaf het moment dat wij uw order in ontvangst hebben genomen. Zo snel als uw retourzending in ontvangst genomen is ontvangt u een email met de bevestiging hiervan. Heeft u om een ruil van een produkt verzocht dan ontvangt u een email met een track en trace link zodat u de status van uw ruil en terugbetaling kunt volgen. Bij een retour vindt dit plaats op de volgende werkdag nadat u uw retourbevestiging heeft ontvangen.
Wij kunnen geen kortingscode toepassen op een al bevestigde order vanwege technische complicaties, daarom is het des te meer van belang dat u zeker bent van het feit dat u de juiste kortingscodes heeft gebruikt en dat deze zijn verwerkt in de bestelling alvorens u deze bevestigd. Heeft u een order gedaan zonder dat de korting succesvol is verwerkt kan u proberen de order af te breken. In de orderbevestiging ziet u dan hoe u verder kunt gaan met uw bestelling.
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn bij eventuele klachten verzoeken wij u een foto mee te sturen van de algehele conditie van de levering/product, de schade en de fout in de productie. Op deze manier kunnen wij met behulp van de leverancier bekijken hoe wij uw klacht zo goed mogelijk kunnen verhelpen.
Wij hebben een maatgids ter beschikking die u gepresenteerd wordt in een scroll-down document met meer gedetailleerde informatie inzake het produkt waar u op dat moment naar kijkt. Hier kunt u ook de Europese maten vergelijken met de maten die hiermee corresponderen in US, UK, CM en andere landen.
Informatie betreffende onze releases en aanvullingen in onze voorraad krijgt u altijd via onze nieuwsbrief en via sociale media. Volg ons op Instagram @calirootsstore en meldt u aan voor onze nieuwsbrief zodat u altijd op de hoogte bent.

Verplichte velden


Wij bieden tot nu toe alleen een klantenservice in het Engels en Zweeds.
Je neemt het eenvoudigst met ons contact op via de e-mail:

[email protected]
Wij proberen iedere aanvraag binnen 24 uur te beantwoorden op doordeweekse dagen.

+46 8 7200797
De klantenservice is per telefoon bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 - 18.00 uur.

Geef als je contact met ons opneemt altijd jouw bestelnummer aan ons door.

Bedrijfsinformatie
Californian Roots AB, Zweden.
Registratienummer: 5566567086
 

Werken bij Caliroots

Press & Partners

Caliroots affiliate program
Heeft u een website of blog en wilt u hiermee graag geld verdienen?

Wij betalen provisie voor iedere aankoop die u aan ons door geeft. Dit gebeurt in samenwerking met ons partnerprogramma Commission Junction die het technische gedeelte opzich neemt.

Het werkt als volgt:

  • U wordt een samenwerkingspartner met Caliroots door deel te nemen aan ons affiliate programma.
  • U plaatst links naar aanbiedingen of producten van Caliroots. U kunt deze links plaatsen op een website, een blog of een nieuwsbrief etc.
  • De bezoekers op de website doen hun aankopen met behulp van uw persoonlijke aanbevelingen.
  • Wij geven u vervolgens een vergoeding voor de verkopen – tot maximal 12% in provisie.
Mis niet de kans om geld te verdienen door ons en onze producten aan te bevelen.
Klik hier om een gratis account aan te maken bij Commission Junction.
 

 


Word ambassadeur!
Heb je een gave Instagram account of blog waarvan je denkt dat deze perfect past binnen de Caliroots cultuur? Laat het ons weten!

We zijn altijd op zoek naar nieuwe sneakerheads, streetwear liefhebbers en andere coole mensen om mee samen te werken.
Door deel te nemen aan ons sponsorprogramma, word je onze ambassadeur:

  • Je wordt gesponsord met zowel sneakers als streetwear van al onze merken
  • Je zult kleding posten en verwijzen naar onze website en/or @calirootsstore op Instagram
  • Waarde en frequentie zullen individueel worden aangepast en zijn afhankelijk van de grootte en omvang van je fanbase
Om deel te kunnen nemen aan ons sponsorprogramma, stuur je een e-mail naar ons met daarin de uitleg van je visie, inclusief de volgende punten;
  • Je leeftijd en het land waarin je woont
  • Instagram account en het aantal volgers
  • Blog en aantal unieke lezers per week
  • Snapchat, YouTube of andere platvormen die van belang zouden kunnen zijn?
  • Word je momenteel gesponsord door een andere merk binnen de streetwear en/of sneakers?
Stuur je e-mail naar onze PR afdeling via [email protected] (Engels heeft de voorkeur) en we nemen contact met je op met meer informatie!

Let op: We krijgen veel verzoeken en ook al zijn we superblij dat er zoveel mensen ambassadeur willen worden, we kunnen ze niet allemaal beantwoorden.

 


Media contact
Ben je een journalist, blogger of werk je met andere content-gerelateerde media en geïnteresseerd in nieuws, topics of events gerelateerd aan of georganiseerd door Caliroots? Neem dan contact op met onze PR afdeling en laat ons weten hoe we je van dienst kunnen zijn. Stuur een e-mail naar [email protected] en we nemen contact met je op.

Download logo
Download het Caliroots logo in verschillende bestandstypen en alle versies toegestaan voor gebruik in artikelen, editorials of andere context met betrekking tot Caliroots.