Klantendienst
Winkelen op Caliroots.nl is makkelijk!
Wij verzenden naar alle landen in de wereld. Je kunt uit alle artikelen van onze 3 winkels kiezen (Cali Streetwear / SFD Sneaker Store / C Premium Store) en ze in dezelfde winkelwagen plaatsen. Je hoeft niet eens lid te worden!Als je iets koopt op Caliroots.nl valt jouw contract onder de Zweedse wetgeving - Klantenbescherming in Zweden
Hoe ga je te werk?
Klik gewoon op het artikel dat je wilt, kies je maat en voeg het toe aan de winkelwagen. Als je klaar bent klik je op de shopping bag, rechtsboven in de pagina. Bij het uitchecken vul je je adres- en contactgegevens in. Kies jouw favoriete verzendmethode. Kies jouw betalingsmethode. Klik op "Nu bestellen".En klaar is Kees!
Alle informatie over de bestelling en over je inloggegevens op Caliroots zal automatisch per e-mail naar je toe worden gestuurd. Ga naar "Mijn Profiel" om je bestelgeschiedenis, het volgnummer etc. te zien.
Welkom op Caliroots.nl!
OPMERKING: Het is heel belangrijk dat je ons een telefoonnummer doorgeeft waarop je overdag te bereiken bent, het liefst een mobiel nummer.
Verzendmethoden
Alle bestellingen, behalve voor Zweden en Noorwegen, worden met UPS verstuurd!UPS
Alle klanten krijgen een volgnummer, zodat ze hun pakket over het hele traject kunnen volgen. Alle verzendingen worden voor jouw veiligheid volledig verzekerd. UPS levert niet tijdens het weekend en feestdagen. Weet dat het niet mogelijk is om een ander afleveradres dan het factuuradres op te geven, behalve als je een UPS account hebt "Mijn keuze".Kosten en Levering
De levertijd is 2-4 werkdagen naar de meeste steden in Nederland, voorop gesteld dat de bestelling op maandag tot en met vrijdag voor 16.00 uur is geplaatst. UPS levert jouw pakketje aan de deur tussen 08.00 en 19.00 uur en wordt alleen afgegeven als er iemand is om voor ontvangst te tekenen.
UPS zal X proberen het pakketje aan huis af te leveren. Als er niemand thuis is wordt het in het lokale UPS kantoor nog 10 dagen bewaard. Er wordt op de 3e en de 7e dag een herinnering verstuurd, voordat het pakket naar het magazijn wordt geretourneerd. Alle UPS kantoren zijn 7 dagen per week geopend.
Bestellingen die niet zijn opgehaald of zijn geweigerd
Als je een bestelling hebt geplaatst en deze niet binnen 5 of 10 dagen ophaalt (hangt af van het land van bestemming), nadat het pakket bij het UPS kantoor of bij het Kiala afhaalpunt is aangekomen, of als je het pakket weigert vanwege bijvoorbeeld bijkomende douanekosten, wordt de bestelling niet volledig terugbetaald. De verzendkosten zullen dan in rekening worden gebracht en ook de administratiekosten, deze zijn 10% van de waarde van de bestelling of ten minste 30 EURO.
Retours
Bekijk de "Retour sectie".
Kosten en Levering
De verzendkosten per bestelling zijn 25 EUR en de levertijd is 1 werkdag naar de meeste steden in Denemarken, onder voorbehoud dat de bestelling op maandag tot en met vrijdag voor 16.00 uur is geplaatst. UPS levert jouw pakketje aan de deur tussen 08.00 en 19.00 uur en wordt alleen afgegeven als er iemand is om voor ontvangst te tekenen.
UPS zal één keer proberen het pakketje aan huis af te leveren, als er niemand thuis is wordt het in het lokale UPS kantoor nog 10 dagen bewaard. Er wordt op de 3e en de 7e dag een herinnering verstuurd, voordat het pakket naar het magazijn wordt geretourneerd. Alle UPS kantoren zijn 7 dagen per week geopend.
Retours
Bekijk de "Retour sectie".
Betalingsmethoden
Wij accepteren iDEAL, VISA, Master Card, Euro Card en PayPal.Je kunt makkelijk en veilig met je creditcard betalen op Caliroots.nl.
Wij gebruiken DIBS, één van de meest toonaangevende betalingssystemen in Europa. DIBS behandelt jouw creditcardgegevens op een directe en veilige manier. Er worden geen creditcardgegevens geregistreerd op Caliroots.nl. Er zijn geen extra kosten als je deze optie kiest. Neem contact op met de uitgever van je creditcard als je hier meer vragen over hebt.
iDEAL
Betaal meteen via je eigen bank.Met deze betaalmethode word je naar je bank geleid en je betaling wordt meteen van je bankrekening afgeschreven. iDEAL is net zo veilig als online bankieren en gebaseerd op dezelfde beveiligingstechnieken.
De deelnemende banken: ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank, Van Lanschot.
Paypal
Kies voor de optie PayPal en je wordt naar de PayPal-pagina doorverwezen om je betaling af te ronden. Snel, makkelijk en veilig. Neem contact op met PayPal: www.paypal.com als je meer vragen hebt.Bestelling met meerdere dezelfde artikelen
Wij behouden het recht een bestelling te annuleren die uit meerdere hoeveelheden van dezelfde artikelen bestaat, vooral als het gaat om een speciale collectie van artikelen en sneakers.Stuur een e-mail naar onze klantenservice op [email protected] als je ergens over twijfelt.
Verkeerde prijzen
Wij behouden het recht een bestelling te annuleren of te wijzigen als er verkeerde prijzen in voorkomen.Uitcheckcodes, campagnes en aanbiedingen
Wij kunnen geen uitcheckcode activeren nadat de bestelling is afgerond. De uitcheckcode moet in de betalingsfase worden geactiveerd, voordat de bestelling volledig is afgerond, om te kunnen gelden."3 for 2" campaign
Terms for orders placed during the "3 for 2" campaign Buy 3 pay for 2, get the cheapest one free. When you buy 3 items from our sale you will automatically get the cheapest one free.Returns or Exchanges: We do not offer exchange right when taking part of this offer, we do however offer a 30-day return for a refund policy, this also applies to items on sale. We only accept a complete return of the full order, you cannot return parts of the order so all of the items bought with this campaign needs to be returned in order for the return to be accepted. If you return parts of the order and not the complete order, we reserve the right to deny the return and send the item(s) back to you.
Voorwaarden voor "Mystery Box"
De algemene retourvoorwaarden gelden, maar alleen als de hele box wordt geretourneerd. GEEN ruil mogelijk voor individuele artikelen.De klantenservice is geopend van maandag tot en met vrijdag. U kunt ons een e-mail sturen als u dat wilt en wij zullen deze zo snel mogelijk beantwoorden. Wij zijn ook telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00. Onze medewerkers staan klaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn verzoeken wij u om uw ordernummer bij de hand te hebben als u ons contacteert.
Om ervoor te zorgen dat u uw goederen zo snel mogelijk zult ontvangen wordt uw order direct na ontvangst in behandeling genomen. Daarom is er geen mogelijkheid om uw bestelling te annuleren.
Omdat wij uw order direct na de bestelling inpakken, hebben wij helaas niet de mogelijkheid om uw order aan te vullen of te wijzigen.
Onze kortingscodes hebben soms enige restricties, daarom is het belangrijk dat u goed de informatie leest als u een kortingscode ontvangt. Kortingscodes kunnen gebruikt worden bij het uitchecken, waar onder uw winkelwagentje een leeg veld staat met de omschrijving ”vul hier uw kortingscode in”. Vul de code in en druk op ”activeer code”. U ziet dan dat de prijs van het product/de producten wordt gewijzigd in uw winkelwagentje. Krijgt u geen korting ondanks dat u deze instructies goed heeft gevolgd en heeft u een geldige code dan is het van belang dat u uw bestelling niet bevestigd. Dit vanwege het feit dat wij niet de mogelijkheid hebben om de korting achteraf door te voeren. Wij verzoeken u contact op te nemen via email of de telefoon en wij helpen u graag verder.
Zodra uw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn ontvangt u een bevestiging via de email met een tracklink zodat u uw pakket kunt volgen. Deze tracking wordt voor het eerst geactiveerd zodra het vervoersbedrijf de verzending heeft geregistreerd, daarom kan het voorkomen dat de link nog niet werkt op het moment dat de bevestigingsemail met de link naar u wordt verzonden. Als u uw pakket traceert en ziet dat uw pakket al bij uw lokale postagentschap ligt hoeft u niet het afhaalbericht af te wachten maar kan u met hulp van uw kolinummer wat in de tracklink staat, en een geldig legitimatie bewijs uw pakket ophalen. Helaas is het achteraf niet mogelijk een afleveradres te wijzigen op een order.
Naast de afbeeldingen van onze produkten ziet u een maatgids. Daar treft u meer gedetaileerde informatie aan betreffende de maten van het produkt waar u op dat moment naar kijkt. Het is van belang dat u goed deze maatgids bekijkt alvorens u uw order invoert omdat de maten kunnen verschillen tussen de diverse merken en modellen. Mocht het toch voorkomen dat u de verkeerde maat heeft besteldt, dan heeft u bij ons altijd 30-dagen de tijd om het produkt te retourneren en te ruilen voor een andere maat.
Wanneer u uw pakket in ontvangst neemt via een postagentschap/thuis leverantie is het van belang dat u de emballage kontroleert om te zien dat deze niet is beschadigd gedurende het transport. Mocht u een schade ontdeken op de verpakking wanneer u deze in ontvangst neemt dan dient u dit direkt te melden bij het agentschap. Wanneer u een eventuele schade vergeet te melden direkt bij ontvangst van uw pakket bij het agentschap en later de verpakking opent om te ontdekken dat de produkten zijn beschadigd is het voor ons en het vervoersbedrijf moeilijk dit probleem op te lossen.
Heeft een produkt ontvangen waarvan u verdenkt dat deze binnen de voorwaarden van een reclamatie valt dan is het van belang dat u onze klantenservice contacteert via de email of telefoon voordat u deze aan ons retourneert.
Als u een produkt wenst te retourneren maar u mist het retourformulier, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen via de email of de telefoon. Wij helpen u dan graag verder. Houdt uw ordernummer bij de hand zodat wij snel een nieuw formulier voor u kunnen aanmaken.
Heeft u nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice.
Retour
Kopen en uitproberen – Je kunt ieder artikel binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling op eigen kosten terugsturen. Je hoeft ons alleen op de hoogte te stellen over je retourzending binnen deze 30 dagen.
Stuur ons geen petten in een envelop en plak geen labels op schoenendozen. Is het retourartikel als de verpakking dient in goed staat en ongebruikt te zijn. Als het artikel gebruikt is, worden je extra kosten in rekening gebracht, worden extra kosten in rekening gebracht, 20% van de waarde van het artikel van 30 EURO.
Als de retourzending plaatsvindt volgens de instructies op het meegeleverde retourdocument, zullen wij uw geld terugstorten.
Denk eraan op de documenten van het pakket “Product retour” en "Verzonden met volgnummer [jouw nummer]" te schrijven. Voeg ook het type product en de waarde ervan toe.
Caliroots betaalt de verzendkosten niet terug.
Gebruik het Retourformulier (klik op de link) en stuur het pakket naar:
BEDRIJFSNAAM: Caliroots ADRES: Vandagatan 3 POSTCODE: 164 74 STAD: Kista LAND: Sweden
Zet je bestelnummer in het retourformulier.
OPMERKING: Wij sturen je een e-mail zodra we het retourpakket hebben geopend. Als je de hele bestelling of sommige artikelen hebt teruggestuurd krijg je na 1-5 werkdagen, na ontvangst van onze email , je geld terug. Pas op! Bij grote drukte kan het ruil- of terugbetalingsproces tot 14 dagen duren.
Stuur ALLE vragen over retourartikels naar: [email protected].
Zet je bestelnummer in het onderwerp.

Wij meten alle artikelen voordat ze op de site worden gezet. Als je niet zeker weet welke maat je moet bestellen, raden wij aan om de maten op de site te vergelijken met een artikel dat je al in huis hebt.
- 1. Taille (x2) – Het is de maat van je taille die belangrijk is voor dit artikel.
- 2. Lengte – Dit is de lengte de pijp, van het kruis tot aan de voet.
- 3. Pijpwijdte onderaan (x2) – Dit is de grootte van de pijpopening bij de voet.
- 4. Borst (x2) – Wij meten van oksel tot oksel en vermenigvuldigen dit maal 2.
- 5. Lengte – Wij meten van de schouder tot aan de onderkant.
- 6. Arm – Wij meten van de oksel tot het uiteinde van de mouw.
- 7. Zonnebril -Breedte
- 8. Zonnebril -Hoogte
- 9. Zonnebril -Lengte
Pas op: Alle maten zijn in centimeters.
Neem gerust contact op met onze klantenservice als je nog meer vragen over maten hebt!
Wij bieden tot nu toe alleen een klantenservice in het Engels en Zweeds.
Je neemt het eenvoudigst met ons contact op via de e-mail:
[email protected]
Wij proberen iedere aanvraag binnen 24 uur te beantwoorden op doordeweekse dagen.
+46 8 7200797
De klantenservice is per telefoon bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 - 18.00 uur.
Geef als je contact met ons opneemt altijd jouw bestelnummer aan ons door.
Bedrijfsinformatie
Californian Roots AB, Zweden.
Registratienummer: 5566567086
Caliroots affiliate program
Heeft u een website of blog en wilt u hiermee graag geld verdienen?
Wij betalen provisie voor iedere aankoop die u aan ons door geeft. Dit gebeurt in samenwerking met ons partnerprogramma Commission Junction die het technische gedeelte opzich neemt.
Het werkt als volgt:
- U wordt een samenwerkingspartner met Caliroots door deel te nemen aan ons affiliate programma.
- U plaatst links naar aanbiedingen of producten van Caliroots. U kunt deze links plaatsen op een website, een blog of een nieuwsbrief etc.
- De bezoekers op de website doen hun aankopen met behulp van uw persoonlijke aanbevelingen.
- Wij geven u vervolgens een vergoeding voor de verkopen – tot maximal 12% in provisie.
Klik hier om een gratis account aan te maken bij Commission Junction.
Word ambassadeur!
Heb je een gave Instagram account of blog waarvan je denkt dat deze perfect past binnen de Caliroots cultuur? Laat het ons weten!
We zijn altijd op zoek naar nieuwe sneakerheads, streetwear liefhebbers en andere coole mensen om mee samen te werken.
Door deel te nemen aan ons sponsorprogramma, word je onze ambassadeur:
- Je wordt gesponsord met zowel sneakers als streetwear van al onze merken
- Je zult kleding posten en verwijzen naar onze website en/or @calirootsstore op Instagram
- Waarde en frequentie zullen individueel worden aangepast en zijn afhankelijk van de grootte en omvang van je fanbase
- Je leeftijd en het land waarin je woont
- Instagram account en het aantal volgers
- Blog en aantal unieke lezers per week
- Snapchat, YouTube of andere platvormen die van belang zouden kunnen zijn?
- Word je momenteel gesponsord door een andere merk binnen de streetwear en/of sneakers?
Let op: We krijgen veel verzoeken en ook al zijn we superblij dat er zoveel mensen ambassadeur willen worden, we kunnen ze niet allemaal beantwoorden.
Media contact
Ben je een journalist, blogger of werk je met andere content-gerelateerde media en geïnteresseerd in nieuws, topics of events gerelateerd aan of georganiseerd door Caliroots? Neem dan contact op met onze PR afdeling en laat ons weten hoe we je van dienst kunnen zijn. Stuur een e-mail naar [email protected] en we nemen contact met je op.
Download logo
Download het Caliroots logo in verschillende bestandstypen en alle versies toegestaan voor gebruik in artikelen, editorials of andere context met betrekking tot Caliroots.